Το κριθάρι είναι μια εξαιρετική πηγή διαιτητικών ινών, πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β1, Β3, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και μέταλλα. Το κριθάρι είναι μια άριστη πηγή υδατανθρακών που είναι η κύρια πηγή καυσίμων του σώματος. Επίσης αποτελεί μια καλή πηγή πρωτεΐνης που συμβάλει στην διατήρηση της δομής των κυττάρων και των ιστών. Όπως και άλλα δημητριακά όπως η βρώμη το κριθάρι είναι πλούσιο σε διαλυτές φυτικές ίνες.
Το κριθάρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) και βιταμίνη Β3 (νιασίνη). Όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι απαραίτητες για να διευκολύνουν το μεταβολισμό της ενέργειας και την μετατροπή των τροφίμων ειδικά των υδατανθράκων σε ενέργεια. Βοηθούν επίσης στο μεταβολισμό των λιπών και των πρωτεϊνών. Η θειαμίνη και η νιασίνη είναι σημαντικές για τη διατήρηση ενός υγιούς νευρικού συστήματος και τη σωστή λειτουργία του ήπατος καθώς και τη διατήρηση ενός υγιούς δέρματος των μαλλιών και των ματιών.

Το κριθάρι είναι επίσης πλούσιο σε ορυκτά: 230 mg φώσφορο, ιχνοστοιχεία: 36,4mg σελήνιο και 0,64mg χαλκό τα οποία σε συνδυασμό με τη βιταμίνη Ε βοηθάει στη προστασία των κυτταρικών μεμβρανών και τη φυσιολογική λειτουργία του θυροειδούς. Ενώ ο χαλκός βοηθάει το σώμα να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά το σίδηρο και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των οστών και του χόνδρου.

sintages koympi