ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

Η δυσκοιλιότητα είναι μια συνήθης κατάσταση που μπορεί να εμφανιστεί σε άτομα κάθε ηλικίας. Όταν κάποιος ταλαιπωρείται από δυσκοιλιότητα σημαίνει ότι οι κενώσεις είναι λιγότερο συχνές από το φυσιολογικό με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολο να αποβληθούν τα άχρηστα υλικά από τον οργανισμό, πράγμα δυσάρεστο για το έντερο αλλά και για όλο τον οργανισμό γενικότερα.

Η κατάσταση αυτή μπορεί να είναι βραχυπρόθεσμη χωρίς να προκαλεί περαιτέρω προβλήματα στον οργανισμό, αλλά μπορεί να είναι και χρόνια δυσκοιλιότητα.

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Η δυσκοιλιότητα φυσιολογικά προκαλείται από τη λήψη πολύ λίγων φυτικών ινών και υγρών από τη διατροφή, αλλά μπορεί και να εμφανιστεί και ως παρενέργεια του στρες ή κάποιων φαρμάκων ή και κάποιων άλλων ασθενειών όπως το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. Η καθιστική ζωή μπορεί να επιδεινώσει τη δυσκοιλιότητα , όπως επίσης και οι αλλαγές στο διαιτολόγιο ή τα ταξίδια στο εξωτερικό ή και σε άλλα μέρη. Η δυσκοιλιότητα είναι επίσης σύνηθες σύμπτωμα της εγκυμοσύνης καθώς και στα μικρά παιδιά που πίνουν μεγάλες ποσότητες γάλακτος ή στα μεγαλύτερα που βρίσκονται σε στάδιο απογαλακτισμού και χρειάζεται κάποιος χρόνος για να προσαρμοστεί το γαστρεντερικό σύστημά τους στις νέες διατροφικές συνθήκες.

Η θεραπεία της δυσκοιλιότητας συνήθως περιλαμβάνει αύξηση των φυτικών ινών στην διατροφή καθώς και της πρόσληψης νερού καθημερινά.

Οι σπόροι του psyllium (ψίλλιο) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προσωρινή θεραπεία ώστε να καλυτερεύσουν τα συμπτώματα.

Ο αλευρόμυλος Πανταζή μπορεί να σας προμηθεύσει σπόρους ψίλλιου καθώς και μίγμα αλεύρων ολικής άλεσης με σπόρους ψίλλιου ώστε μαζί με τις υψηλές φυτικές ίνες να βοηθά περισσότερο το έντερο με προβλήματα δυσκοιλιότητας.

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ

  • Φρούτα , λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης που περιέχουν υψηλά επίπεδα φυτικών ινών είναι απαραίτητα για την διατροφή σας . Οι ενήλικες χρειάζονται 18-30 γρ. φυτικών ινών καθημερινά. Για να πάρετε τις συγκεκριμένες ποσότητες φυτικών ινών θα πρέπει να συμπεριλάβετε στο διαιτολόγιό σας τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες σε κάθε σας γεύμα.

Ο Αλευρόμυλος Πανταζή παράγει ένα αλεύρι το οποίο και έχει πατεντάρει στον οργανισμό βιομηχανικής ιδιοκτησίας ΟΒΙ και σε συνεργασία με αρτοποιϊο παράγει ένα είδος παξιμαδιού με υψηλές φυτικές ίνες 16%

Τρώγοντας δηλαδή 100 γρ από αυτό το παξιμάδι ο οργανισμός παίρνει ήδη τα 16 από τα 18 γρ. που κατ’ ελάχιστο έχει ανάγκη ημερησίως.

  • Τρώτε τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες παίζουν διαφορετικούς ρόλους. Οι διαλυτές πρώτες ίνες βρίσκονται στα φρούτα, τα λαχανικά, τη βρώμη, το κριθάρι, στο φλοιό των σπόρων, στους λιναρόσπορους, στα όσπρια και στη σόγια. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης, στους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια και γενικά στους σπόρους.

Ο Αλευρόμυλος Πανταζή παράγει αλεύρι από βρώμη, κριθάρι, ολικής από μαλακό , ολικής   από σκληρό σιτάρι, αλεύρι πολύσπορο με οκτώ είδη σπόρων, νιφάδες βρώμης καθώς και πίτουρο σταριού όπως και φύτρο σταριού όπως αναφέρονται στη συνέχεια .

Το πίτουρο του σταριού το φύτρο σταριού και τα δαμάσκηνα βοηθούν σε πιο απαλές κινήσεις του εντέρου.

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ

  • Τσάι, καφές και αναψυκτικά τύπου κόλα λειτουργούν σαν διουρητικά και μπορεί να σας αφυδατώσουν μερικώς προκαλώντας έτσι δυσκοιλιότητα.
  • Ραφιναρισμένες και επεξεργασμένες τροφές τείνουν να είναι χαμηλές σε φυτικές ίνες και μπορεί να επιδεινώσουν την κατάσταση.
  • Υπερκατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα.

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ

  • Αυξήστε την πρόσληψη υγρών. Πρέπει να πίνετε 2 λίτρα υγρών την ημέρα για να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας και να διατηρήσετε ήπιες τις κινήσεις του εντέρου.
  • Εξασκείστε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα για να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα.
  • Βεβαιωθείτε ότι δεν πιέζετε το έντερό σας να κινηθεί ή προσπαθείτε να κρατηθείτε και να μην πάτε στην τουαλέτα όταν ο οργανισμός σας το θα πρέπει πάντα να ακολουθείτε τις ανάγκες του σώματός σας.